Friday 14 April 2017

penjagaan kesihatan amatlah penting










PENJAGAAN KESIHATAN ADALAH SANGAT PENTING
Rasanya ramai orang  telah tahu betapa pentingnya penjagaan kesihatan. Ramai orang tahu kalau ada rumah besar, isteri besar, kereta besar, wang dalam swiss bank bertimbun tapi tiada gunanya jika badan tidak sihat. Apa gunanya memandu ferrari jika dalam badan ada 3 serangkai (kencing manis, darah tinggi dan sakit jantung) , dan lagi, apa gunanya ada isteri muda tapi hanya berupaya untuk lihat dan pegang pegang sahaja kerana kesihatan telah merudum, nafsu memang mau memasukkan hasafah ke dalam faraj tapi awang x mampu .
Maksud kesihatan disini tentu lah merangkumi zahir dan batin _ badan fizikal bebas dari pelbagai penyakit  saperti kencing manis, darah tinggi , jantung berlobang dsb dan sihat rohani iaitu menjaga hati supaya bebas dari sebarang bentuk mazmumah, paling kureng sudah mencapai tahap mutmainnah.


Walau pun hampir semua orang sedar betapa pentingnya kesihatan tetapi kenapa masih ramai orang yg tidak sihat, kekadang menanggung begitu banyak penyakit (kencing manis, lemah jantung, darah tinggi dsb)  Dimana silapnya ? Sebagai contoh satu orang selalu ulang alek ke hospital dan makan ubat mengikut arahan setiap hari tapi di satu hari yg malang kakinya tetap kena potong juga, alasannya kaki telah busuk tak boleh diselamatkan lagi tapi kenapa proses membusuk itu tetap berlaku sedangkan dia telah memakan ubat ikut peraturan?  Cuba kita fikir fikirkan dimana silapnya.
Suatu ketika dulu Nabi saw telah dihadiahkan seorang Dr oleh kerajaan Rom tapi Nabi saw tolak, maka baliklah ke Rom Dr malang itu. Cuba kita fikirkan kenapa Nabi saw tolak hadiah yg sgt bagus itu, kalau kita la yg dapat hadiah itu tentu gembira dan rasa bahagia kerana ada Dr dalam rumah ! Gembira kerana tidak faham atau otak telah dibius dengan virus . Nabi saw tolak sebab dia lah Dr pakar yg paling pakar, sepatutnya Dr Rom tidak terus balik tapi terus belajar dengan Nabi saw , belajar dengan Dr yg paling pakar.


Begitulah hakikatnya , jika kita ingin menjaga kesihatan hendaklah ikut saperti Nabi saw lakukan, iaitu mengelak dari memakan  ubat-ubatan dadah (drugs), racun (poisons) dan sintetik (DPS - Drugs, Poisons n Synthetic), sebab Nabi saw tidak pernah amalkan perubatan dadah ini dan hanya mengambil ubat-ubatan alami sahaja. Lagi banyak anda memakan ubat DPS bukan bertambah sihat bahkan kesihatan anda akan kian merudum kerana ubat DPS ni mempunyai kesan sampingan yg sgt besar. Cuba kita buka fikiran , perhatikan (buat RnD) kalau terjumpa sesiapa yang kerap memakan ubat DPS dgn banyak setiap hari, ubat sudah jadi nasi, adakah orang ini akan bertambah sihat jadi segar bugar?  Apa yg saya perhatikan, telah ramai yg saya jumpa orang begini tak lama akan “selamat” lah dia, orang pun akan ucapkan “innalillah wa innailaihi rojiun”. Jadi jawabnya ubat DPS ini tidak sama sekali menjadikan kita sihat bahkan meracuni sistem badan kita. Dihujung nanti orang ini terpaksa menjalani rawatan dialysis yg sgt mahal kerana badan telah dipenuhi dgn racun, ketika ini anda sudah jadi nyawa-nyawa ikan bak kata pepatah “hidup segan mati mau”


Kita telah sekian lama di sogok dengan sistem rawatan yg salah, sistem perubatan barat yg menyalahi sunnah Nabi saw, fikiran kita pun telah diracuni dengan menganggap sistem perubatan barat ini lah yg betul dan terbaik, sistem perubatan Islam tak betul dan menyeleweng.  Contohnya seorang telah accident dan tulang tulangnya patah riok, kita tentu yakin bahawa pesakit accident ini mesti lah menjalani operation untuk masukkan screw/besi bagi menggantikan tulang2 yg telah remuk, masa untuk sembuh (jika boleh) sepenuhnya ialah 2 @ 3 tahun. Tidak terfikir oleh kita bahawa ada system rawatan lain (disini) yg lebih baik, operation itu semua tidak perlu, tak perlu operation masukkan screw/besi, tulang yg patah riok itu boleh disembuhkan/dipulihkan saperti sedia kala hanya dgn rawatan secara tradisional homeopathy disini, penyembuhan begitu cepat, hanya memakan masa 2 @ 3 minggu sahaja, insya Allah.


Contoh lagi, jika seorang menghidap penyakit kanser , maka kita pun terfikir tiada penyembuhan untuk kanser dan orang ini akan mati tidak lama lagi, lebih baik kita ucapkan goodbye pd dia. Pesakit kanser itu pun menjalani rawatan chemotherapy yg sgt menyakitkan dan memakan ubat-ubatan anti virus, antibiotic dan pain killer untuk menghilangkan rasa sakit sementara menunggu masa menuju ke arah mati , namun penyembuhan tidak kunjung tiba dan virus carcinoma tetap masih hidup, hanya tidor sementara, bila virus ini bangun nanti akan lapar dan terus menerus menyerang dgn rakus hingga lah pesakit akan menemui ajalnya. Tetapi system rawatan DISINI, badan pesakit kanser akan di bersihkan (purified) secara tradisional , diberi ubat antidote bagi membersihkan semua jenis dadah (drugs) dan racun (poisons) yg telah dimakannya sekian lama, system darahnya diperkuat dengan ubat dan pemakanan berkhasiat untuk membangunkan body immune melawan penyakit, semua virus carcinoma dibunuh sepenuhnya secara homeopathy, tiada chemotherapy dan ubat DPS digunakan , pesakit akan sembuh sepenuhnya dalam masa 2 @ 3 minggu.   

Datang lah ke tempat kami untuk melihat sendiri bagaimana kami melakukannya dan dapatkan rawatan yg bersih dari ubat dadah, racun dan sintetik (kimia) kerana Nabi saw dan para sahabat ra tidak pernah memakan ubat DPS . Ubat-ubatan kami adalah suci dan bersih dari sebarang bentuk najis. Dan anda pasti akan kagum bagaimana sistem rawatan alami mengikut sunnah Nabi saw ini begitu pantas menyembuhkan penyakit anda. Lebih unggul lagi, ubat-ubatan kami tanpa meninggalkan sebarang kesan sampingan.


Apa jua penyakit yg anda hidapi , untuk menyembuhkannya, seharusnya jangan simpan penyakit itu dalam badan atau jangan tahan, sepatutnya kena la segera buang jauh jauh musnahkan penyakit itu tapi biasa kita dengar “ini ubat untuk tahan sahaja”  Kalo contoh sesuatu penyakit itu saperti penyamun masuk rumah kita, adakah patut kita simpan sahaja si penyamun itu atau tahan dia dalam rumah, jawabnya tentu lah tidak kan. Kita mesti nyahkan penyamun itu tangkap dan buang dia ke laut, ha ni baru la cara yg betul.   
Kalau tak cuba mcm mana anda nak percaya, belum cuba belum tahu






0 comments:

Post a Comment